24 czerwca br. podczas uroczystej gali firma Servier została uhonorowana Nagrodą Zaufania Złoty Otis 2021 za kampanię edukacyjną Forum Przeciw Depresji w kategorii Wydarzenie – Bohater Pandemii 2020. Nagrodę z rąk Marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego odebrały Katarzyna Urbańska oraz Ewa Ciepałowicz.
– To ogromne wyróżnienie dla nas, autorów Kampanii, i dla całej firmy. Jesteśmy dumni, że nasze wieloletnie działania zostały docenione przez tak znakomite grono członków Kapituły Nagrody. Kampania Forum Przeciw Depresji jest organizowana przez firmę Servier już 15 lat, zaś od trzech lat zajmujemy się nastoletnią depresją. Skąd ten wybór? Odpowiem posługując się dwiema liczbami. Pierwsza to 107 – tylu nastolatków w ubiegłym roku popełniło samobójstwo. Druga, 843, to liczba młodych ludzi, którzy w 2020 r. podjęli próbę odebrania sobie życia. Obok tych liczb nie można przejść obojętnie. Dlatego postanowiliśmy wyposażyć nauczycieli, którzy są drugą – obok rodziców i bliskich – grupą, u której młodzi ludzie szukają wsparcia, w konkretne narzędzia, dzięki którym mogą pomóc uczniom stoczyć trudną walkę z chorobą – tłumaczy Katarzyna Urbańska, Head Of Corporate Communication & Public Affairs Department Servier Polska. – Nagroda Złoty Otis po raz kolejny utwierdza nas w przekonaniu, że regularne i konsekwentne działania edukacyjne mają wielką wartość społeczną.
Złoty OTIS to prestiżowa Nagroda Zaufania przyznawana z inicjatywy wybitnych ekspertów, członków kapituły Nagrody Zaufania Złoty OTIS, którzy kształtują system ochrony zdrowia w Polsce. W skład Kapituły tegorocznej edycji Nagrody weszli: Paweł Kruś, przewodniczący Kapituły, prof. Renata Górska, dr hab. Renata Talar-Wojnarowska, prof. Elżbieta Pac-Kożuchowska, prof. Grażyna Maria Rydzewska, dr Barbara Włodarczyk, prof. Krzysztof Bielecki, prof. Marcin Czech, dr hab. Paweł Dobrzyński, prof. Jerzy Konstantynowicz, prof. Jan Lubiński, prof. Marek Wojtukiewicz, pani Elżbieta Kozik. Złoty OTIS jest przyznawany w dowód uznania lekarzom, farmaceutom, dziennikarzom, organizacjom pacjenckim oraz firmom farmaceutycznym. W tym roku miała miejsce 18. edycja Nagrody.
Tegoroczne Nagrody Zaufania Złoty Otis obejmowały 8 kategorii. Dwie z nich nawiązują do pandemii Covid-19. – Pandemia z jednej strony wywołała walkę z wrogiem, czyli koronawirusem, na wielu frontach – skutecznie podkopując ogólne poczucie bezpieczeństwa, z drugiej – wymusiła pewną elastyczność w myśleniu i działaniu, która pozwoliła na wprowadzenie innowacyjnych modyfikacji różnych systemów. W tym sensie pokazała, że nie ma rzeczy niemożliwych, a ograniczenia można przekuć w możliwości. Zostaliśmy nagrodzeni za organizację szkoleń dla 5000 nauczycieli. Taką liczbę uczestników udało się osiągnąć dzięki trybowi online, który pozwolił na wzięcie udziału w szkoleniach pracownikom oświaty również z mniejszych miejscowości w Polsce. Dotychczas organizowane szkolenia stacjonarne gromadziły jednorazowo około 100 uczestników. Pandemia koronawirusa postawiła nas przed wyzwaniem przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w zupełnie nowej formule. Warunki
z pozoru niekorzystne, dla nas okazały się trampoliną do edukacyjnego sukcesu. Dlatego jesienią planujemy kontynuację szkoleń w trybie online. Czujemy się zmotywowani tym bardziej, że nauczyciele docenili wysoką wartość merytoryczną szkoleń prowadzonych przez wykwalifikowanych trenerów i deklarowali, że zdobytą wiedzę będą wykorzystywać w swojej dydaktycznej praktyce – podkreśla Ewa Ciepałowicz CSR & Internal Communication Junior Manager w firmie Servier.
Kampania jest odpowiedzią na potrzebę pogłębiania społecznej świadomości na temat depresji. Od 15-tu lat w ramach Kampanii prowadzone są intensywne działania, których celem jest edukowanie, że depresja to poważna choroba, którą trzeba diagnozować i leczyć, bo w przeciwnym razie może mieć tragiczne konsekwencje. Inicjatywy w ramach Kampanii skierowane są zarówno do osób chorych i ich rodzin, jak i do zdrowych, którym ten społeczny problem nie jest obojętny.