Zapraszamy nauczycieli, pedagogów i psychologów szkół ponadpodstawowych i klas 7-8 szkół podstawowych na szkolenie oraz lekcję pokazową pt. (Nie)widzialna Nastoletnia Depresja, które odbędą się 6 marca 2020 roku w Poznaniu w budynku Wyższej Szkoły Bankowej, sala 004 BR (ul Powstańców Wielkopolskich 2a), w godzinach 12.30-15.30.
Szkolenie jest realizowane w ramach XIV edycji kampanii społecznej Forum Przeciw Depresji – Znikające dzieci. Stop samobójstwom w nastoletniej depresji, która została objęta patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Partnerem szkolenia jest Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu.
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy merytorycznej oraz praktycznych wskazówek i narzędzi, które ułatwią możliwość samodzielnego realizowania lekcji na temat depresji dla swoich uczniów.
Rejestracja
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Ilość miejsc ograniczona.
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Rejestracja odbywała się mailowo do dnia 5 marca 2020 roku.
Zgłoszenie uczestnictwa należy wysłać na adres szkolenie@enees.pl
Potwierdzeniem rejestracji jest otrzymanie od organizatorów wiadomości e-mail z informacją o wpisaniu na listę uczestników szkolenia.
Wysyłanie zgłoszenia mailem jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych w mailu, które będą przetwarzane na potrzeby szkolenia oraz materiałów związanych ze szkoleniem.
Podane w mailu zgłoszeniowym dane osobowe są zbierane przez firmę Enees Natalia Stasiakowska-Jabłońska z siedzibą przy ul. Orzechowej 1, 05-520 Konstancin-Jeziorna, która jest administratorem danych osobowych zbieranych w celu organizacji szkolenia dla nauczycieli nt. depresji. W każdej chwili możesz skorzystać z przysługujących Ci praw, w tym: wycofać zgodę na przetwarzanie danych, uzyskać dostęp do swoich danych; poprosić o: sprostowanie i uzupełnienie danych, usunięcie danych; ograniczenie przetwarzania danych; wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania danych, wystąpić o przeniesienie danych; wnieść skargę do organu nadzorczego.
Plan szkolenia
Wykład eksperta medycznego, który opowie o:
Przyczynach depresji u nastolatków
- Dlaczego chorują już dzieci?
- Co sprzyja rozwojowi choroby?
- Czy mamy wpływ na czynniki, które predysponują do rozwoju depresji?
Objawach depresji u nastolatka:
- Jak zobaczyć depresję u dziecka?
- Czy obniżony nastrój to zawsze depresja?
- Chore czy źle wychowane? Jak nie pomylić depresji z buntem nastolatka?
Myślach samobójczych w depresji
- Dlaczego u dzieci pojawiają się myśli o samobójstwie
- Jak nie przegapić subtelnych sygnałów, które wysyła dziecko
- Jak reagować w sytuacji zagrożenia
Roli dialogu w depresji
- Konieczność budowania więzi z dzieckiem od najmłodszych lat
- Siła rozmowy i wzajemnego zaufania
Co robić, gdy usłyszymy diagnoza: depresja?
- Gdzie szukać pomocy
- Jak wspierać swoje dziecko
- Czego na pewno nie robić
Wystąpienie ekspertki specjalizującej się w pomocy telefonicznej i online dzieciom oraz dorosłym w trudnych sytuacjach życiowych, która opowie o tym
- Jak presja wpływa na życie nastolatków?
- Z jakimi problemami borykają się dzieci i nastolatki?
- Do czego doprowadza dzieci to z pozoru beztroskie dzieciństwo (Masz się „tylko uczyć”) ?
- Dlaczego rodzice nie zauważają depresji u swoich dzieci mówiąc, że są po prostu źle wychowane
- Dlaczego dialog i więź z dzieckiem są tak ważne?
Wykład edukatorki, współautorki materiałów metodycznych dla nauczycieli, która przedstawi Scenariusz lekcji o depresji w praktyce i wskaże
- Na co warto zwrócić szczególną uwagę?
- Jakie pytania czy reakcje uczniów mogą się pojawić i jak sobie z nimi poradzić?
- Jak nakłonić uczniów do otwartej i szczerej rozmowy?
- Jak rozmawiać i słuchać, a nie tylko zadawać pytania?
- Skąd pobrać materiały metodyczne.
Szkolenie poprowadzą:
dr Tomasz Srebnicki
Starszy asystent w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, certyfikowany terapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 83). Wykładowca w Szkole Psychoterapii Centrum CBT-EDU. W codziennej praktyce zajmuje się diagnozą psychologiczną i neuropsychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi terapię poznawczo-behawioralną zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, zaburzeń tikowych, zaburzeń lękowych i innych zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń nastroju, anoreksji i bulimii, pracuje z dziećmi z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej i zaburzeń koncentracji uwagi (ADHD) zaburzeniami zachowania oraz ich rodzinami, prowadzi terapię oraz treningi rodzicielskie dla rodziców dzieci z ADHD.
Lucyna Kicińska
Członkini Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego. Absolwentka Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego, Studium Terapii Narracyjnej. Od 15 lat związana z organizacjami pozarządowymi specjalizującymi się w pomocy telefonicznej i online dzieciom i dorosłym w trudnych sytuacjach życiowych. Autorka narzędzi edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. Prowadzi szkolenia profesjonalistów z zakresu świadczenia pomocy przez telefon i online, przeciwdziałania przemocy, zachowaniom ryzykownym dzieci, autoagresji i samobójstwom.
Agnieszka Górecka
Wiceprezeska Fundacji Edukacji Społecznej, pedagog, terapeutka TSR, trenerka umiejętności psychospołecznych, coach oddechem, specjalistka w zakresie zdrowia psychoseksualnego, współautorką poradników metodycznych z zakresu edukacji zdrowotnej dla nauczycieli, w tym Scenariusza lekcji nt. depresji. Współprowadziła pierwsze zajęcia w szkołach ponadpodstawowych w ramach pilotażowego programu edukacyjnego (Nie)widzialna Nastoletnia Depresja
Patronat Merytoryczny:
Partnerzy: