Co trzeci pracownik ma kliniczne objawy depresji – wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację „Twarze depresji”. Stres w pracy, trudne relacje z przełożonymi, praca zdalna, która zawładnęła domem i życiem rodzinnym – długo można wymieniać czynniki, które wpływają na stan psychiczny polskich pracowników w pandemii. Sytuacja jest bardzo poważna. Dlatego temu problemowi poświęcamy 14. edycję naszej kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję. ”, z którą ruszamy 23 lutego w Ogólnopolskim Dniu Walki z Depresją. W gronie ambasadorów kampanii witamy Marcina Boska, Mikę Urbaniak i Bartka Jędrzejaka.
Aż 45% osób biorących udział w naszym badaniu doświadcza obniżenia nastroju i lęku w związku z wykonywaną pracą. Co trzeci ma kliniczne objawy depresji, a świadomość choroby deklaruje zaledwie 13% z nich. Co drugi pracownik odczuwa wyższy poziom lęku niż przed pandemią, co trzeci cierpi na bezsenność, a ponad 60% pracowników rano po obudzeniu czuje się niewyspanych i zmęczonych. Więcej niż co druga jest zmęczona przez większą część dnia i nie ma energii od co najmniej dwóch tygodni (54,9%). Co warte podkreślenia aż 24,7% z nich zaznaczyło, że ich życie straciło sens. To bardzo duża skala wystąpienia klinicznych objawów depresji- szczególnie w kontekście nieświadomości tej choroby. To tylko kilka przykładów niepokojących wniosków z badania pt. „Stan psychiczny polskich pracowników w pandemii”, które przeprowadziła Fundacja „Twarze depresji”.
O wynikach opowiemy i skomentujemy je razem z ekspertami i ambasadorami kampanii w czasie konferencji prasowej 23.02. o godz. 11.00 w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie (Foksal 3/5). W konferencji zapowiedzieli udział (lista alfabetyczna):
- Marcin Bosak – ambasador kampanii,
- Ewa Ciepałowicz – Servier Polska, Forum Przeciw Depresji,
- Urszula Dudziak – ambasadorka kampanii ,
- Piotr Gałecki – Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii (łączenie online),
- Michał Gzowski – rzecznik Lasów Państwowych,
- Bartek Jędrzejak – ambasador kampanii,
- Renata Kaznowska – Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy,
- Agata Kobylińska pełnomocnik Prezydenta Miasta Łodzi ds. dzieci i młodzieży,
- dr Sławomir Murawiec – lekarz psychiatra, rzecznik Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego,
- Marta Pokutycka-Mądrala – Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy Nationale-Nederlanden,
- Małgorzata Serafin – ambasadorka kampanii,
- Mika Urbaniak – ambasadorka kampanii.
Konferencję poprowadzą Anna Morawska-Borowiec – psycholog, prezes Fundacji „Twarze depresji” oraz Joanna Gabis-Słodownik – dyrektor ds. komunikacji w Fundacji „TD”.
W tej edycji mamy aż trzech nowych ambasadorów: Marcina Bosaka (aktor w tym wydaniu naszego magazynu „Twarze depresji” pierwszy raz opowiedział o swojej walce z depresją), Mikę Urbaniak i Bartka Jędrzejaka. Wśród naszych ambasadorów są również Urszula Dudziak, Marta Kielczyk, Małgorzata Serafin, Krzysztof Cugowski i Marek Plawgo.
Organizatorem kampanii jest Fundacja „Twarze depresji”. Patronami honorowymi są: Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne i Lasy Państwowe. Do grona partnerów należą: Nationale-Nederlanden, Servier Polska, Forum Przeciw Depresji oraz miasta: Warszawa i Łódź.
Nasze działania to tradycyjna kampania billboardowa i CityLighty w stolicach wojewódzkich. Nasze plakaty będą widoczne również w komunikacji miejskiej w Warszawie i Łodzi. W tych miastach będziemy widocznie również w placówkach miejskich, do których przekazaliśmy 600 plakatów z naszymi ambasadorami. Będziemy też bardzo aktywni w naszych social mediach. Zaprezentujemy wypowiedzi ekspertów zdrowia psychicznego o leczeniu depresji związanej z okolicznościami zawodowymi. Zapraszamy na nasz FanPage, stronę www.twarzedepresji.pl i kanał YouTube.