SZKOLENIE: UCZEŃ W KRYZYSIE – JAK ROZPOZNAĆ, JAK WESPRZEĆ? 27.04.2022 (środa) godz. 13.00 – 16:00

Zapraszamy nauczycieli, pedagogów i psychologów oraz innych pracowników sektora edukacji szkół podstawowych i ponadpodstawowych na bezpłatne szkolenie na temat kryzysów zdrowia psychicznego i depresji wśród dzieci i młodzieży, które odbędzie się w wersji on-line.

Celem szkolenia jest przekazanie rzetelnej wiedzy i praktycznych informacji na temat prewencji kryzysów w obszarze zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, jak również  potrzeb dzieci w kryzysie emocjonalnym.

Szkolenie realizowane jest w ramach kampanii społecznej Forum Przeciw Depresji, która została objęta patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i  Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego.

Rejestracja

Aby się zarejestrować na szkolenie należy wypełnić formularz dostępny pod linkiem poniżej:

ZAREJESTRUJ SIĘ

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

*Ilość miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń
*Materiały edukacyjne będą dostępne w formie online
*Możliwa jest wysyłka materiałów w wersji drukowanej, dla tych uczestników, którzy podczas rejestracji podadzą adres do korespondencji
*Potwierdzeniem rejestracji jest otrzymanie od organizatorów wiadomości e-mail z informacją o wpisaniu na listę uczestników szkolenia

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:

Jak rozpoznać nastoletnią depresję?  45 min (+15 min Q&A)

Małgorzata Łuba – psycholożka, trenerka, certyfikowana suicydolożka

Perspektywa psychoterapeutyczna

  1. Epdemiologia: wskaźniki WHO, badanie EZOP II, badania przesiewowe i sondażowe w okresie pandemii
  2. Kryteria diagnostyczne rozpoznania epizodu depresyjnego
  3. Wpływ choroby na funkcjonowanie dziecka
  4. Objawy depresji: specyficzne dla dzieci i dorosłych / specyficzne tylko dla dzieci i młodzieży (z omówieniem na przykładach).

Uczeń z podejrzeniem depresji. Jak rozmawiać z rodzicem?  45 min (+15 min Q&A)

Agnieszka Górecka – Fundacja Edukacji Społecznej pedagożka, terapeutka TSR, trenerka umiejętności psychospołecznych

Przedstawienie perspektywy rodzica, który dowiaduje się, że dziecko choruje na depresję, praca z oporem, motywowanie do podjęcia działań na rzecz dzieci. Wskazanie form pomocy oraz miejsc, gdzie można je uzyskać.

  1. Z czym mierzy się rodzic, kiedy dowiaduje się o podejrzeniu depresji u swojego dziecka?
  2. Skuteczne sposoby prowadzenia rozmowy z rodzicem w oporze
  3. Rola rodzica w procesie zdrowienia dziecka
  4. Omówienie form pomocy (psychoterapia indywidualna, grupowa, rodzinna, farmakoterapia)
  5. Przedstawienie miejsc, gdzie rodzic i dziecko może uzyskać pomoc (proponuję udostępnianie uczestnikom w materiałach poszkoleniowych spisu ośrodków środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży).

Uczeń w pandemii. Jak rozpoznać trudności i wspierać w szkole? 45 min (+15 min Q&A)

Lucyna Kicińska – pedagog, suicydolożka, terapeutka narracyjna i koordynatorka platformy „Życie warte jest rozmowy”.  Od kilkunastu lat związana z organizacjami pozarządowymi specjalizującymi się w pomocy telefonicznej i online dzieciom i dorosłym w trudnych sytuacjach życiowych.

Wpływ pandemii na funkcjonowanie uczniów, najczęstsze zaburzenia psychiczne towarzyszące uczniom, sposoby reakcji tu i teraz (wypowiedzi, techniki), sposoby dostosowania procesu dydaktycznego do potrzeb psychofizycznych ucznia w kryzysie

  1. Omówienie badań (z wykorzystaniem przykładów zachowań) dotyczących wpływu pandemii na samopoczucie i funkcjonowanie edukacyjne uczniów
  2. Wskazanie najczęstszych błędów komunikacyjnych ze strony dorosłego w sytuacji podejrzenia trudności ucznia
  3. Omówienie zasad skutecznej komunikacji dotyczącej kryzysu
  4. Techniki, które warto proponować uczniom przeżywającym trudne chwile w szkole (np. ataki paniki, nadmiernie krytycznych względem siebie, samookaleczających się).
  5. Omówienie dostosowań, które szkoła powinna realizować na rzecz uczniów w kryzysie.

 Czas trwania szkolenia: 3 godziny

0 replies on “SZKOLENIE: UCZEŃ W KRYZYSIE – JAK ROZPOZNAĆ, JAK WESPRZEĆ? 27.04.2022 (środa) godz. 13.00 – 16:00”